Merkür 58 milyon kilometre
Venüs 108 milyon kilometre
Dünya 150 milyon kilometre
Mars 228 milyon kilometre
Jüpiter 778 milyon kilometre
Satürn 1 milyar 426 milyon kilometre
Uranüs 2 milyar 872 milyon kilometre
Neptün 4 milyar 503 milyon kilometre
Dünyaya olan uzaklıklar (En yakın konumda iken - yaklaşık)
Merkür 77 milyon kilometre
Venüs 38 milyon kilometre
Mars 55 milyon kilometre
Jüpiter 620 milyon kilometre
Satürn 1 milyar 195 milyon kilometre
Uranüs 2 milyar 582 milyon kilometre
Neptün 4 milyar 350 milyon kilometre
Dünya ile Mars arası 78 milyon olmalı değil mi :)
YanıtlaSilUyarınız için teşekkürler.. Yakın ortalama mesafesi sizin belirttiğiniz gibi, ama daha nadir olarak 55 milyon km.ye kadar yaklaşabiliyor. Gerekli düzeltmeyi yaptık.
SilUzayBilim.Net
Keşke cüce gezegenleride yazsaydın kardeşim bilgiler için teşekkürler
SilNecat Taşdelen diyorki.Bu adsız kişi demek,sanki gizli bir durum varmış gibi takdim ediliyor.Olmaz böyle adsızlık.
SilYalnız gezegenlerin değil, güneş sitemindeki tüm cisimlerin,taşın tozun,Kuyruklu yıldızın, astroidin, cüce gezgenin,hepsinin güneşe olan mesafesi uzay hareket denleminden(r=-4*t^2+4*t*T-4*T^2/6)hesaplanarak
bulunur.Burada (t= o gök cismi için gerçek zamanı,T= o gök cismi için hesaplanmış ömürdür.Mesela dünyamız için cari gerçek zaman tdünya=4,6 milyar; Tdünya=9,263 192 008 senedir.Kısacası mesafe listede gösterildiği gibi sabit değildir.Her an değişir.Zira mesafe parabolik bir vortex denklemiyle gösterilmiştir.Elips gibi uyduruk bir yörünge yoktur.Detay için benim necattasdelen@gmail adresimden bilgi alınabilir.
Hayır orospu çocugu
SilNe küfür ediyon eşşek oğlu eşşek
SilSensin o orospu çocuğu
SilBilgileriniz için teşekkürler benim çok işime yaradı
SilBilgileriniz için teşekkürler benim çok işime yaradı
SilBen bu kadar uzak olduklarına inanmıyorum
SilDoğru dur
SilHaberlerde izledim 480 milyon kilometre diyor..internetten baktım her yerde ayrı bir şey yazıyor, hangisi doğru
SilVikipedi'den bak başkasına güvenme ama burası doğru
SilBence saçmalık okadar astroit kuşağı var nasıl çarpmadan birde 58 bin km hızla o zaman nükleer füzeleri daha çok önceden 20000 km hızla gönderirlerdi yok güneş sitenin dışına 1970 de uydu göndermişler nasıl Bi teknoloji varmış Bi gariplik yokmu? Düşünün biraz
SilÇok uzak güneş ile Neptün
SilKüfür etmeyin lan🤬
SilOlm sen neden 10 yıldır bu yere yazıyor amk
SilKüfür etme o***** çocukları
Silooo 2024ten gelenler var yalnız değilmişim
SilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilBu gezegenler eksik, Neptün gezegeninden sonra Pliton gezegeni gelmesi gerekiyordu. Güneş'e en uzak ve en soğuk gezegendir.
YanıtlaSilplüton gezegen katagorisinden çıkaralı 9 yıl oldu be kardeşim :) gezegen olması için belli şartları yerine getiremiyodu Yörünge gibi
SilPlüton tekrar gezegen oldu ya da olcak sanirim.
SilDünyanın oluşumu hakkında çok bilgi içeriyor ve ekseni olmamasının nedeni önemli br nedni olduundan, gezegenden daha değerli olduğu düşünülüyor. :))))))))
Pliton diye samanyolu galaksisinde bir gezegen yok
SilSenin dediğine en yakın Plüton var o da gezegen değil cücegezegen
Güneş Sistemi'nde Pluton gibi 1000 lerce Cüce Gezegen var dolayısıyla Pluton'un yeniden Gezegen olarak ifade edilmesi söz konusu değil. Pluton Gezegen değil Cüce Gezegen olarak ifade ediliyor ama işin ilginç ve dikkat çekici yanı Pluton gibi bir Cüce Gezegenin 5 tane Uydusunun olması. Görece bu kadar küçük olup ta 5 tane uyduya sahip olması çok ender rastlanılabilecek bir durum. İlgili 5 uydu Uzay Maceramızda hep önemli yere sahip olacaklar ve Pluton geçmişte olduğu gibi artık Gezegen olarak ifade edilemeyecekse de bizim için Uyduları ile hep gündemde olacak.
Silgeri zekali pluton oldu olduuu
SilBurada yorum yapan "insanlar" sizler ne kadar güzel insanlarsınız yaaa. Birbirinize ne güzel hitap ediyorsunuz. Bayıldım valla. Çok güldüm.
SilÖyle mi sen bunların küfürlerini
Silokumadın galiba manyak
Plüton 2006 yılında gezegen kategorisinden çıkarıldı.
YanıtlaSillam elif yav he
SilNeden gerizekalı
Silneden yaramazlıkmı yapmış :)
YanıtlaSilKalibresi yetmemiş
Silmarslı bir uzay gemisi dünyaya 2saat 45 dakikada gelebiliyormuş.dünyaya en yakın konumda iken yolculuk yaptığınıdüşünürsek yaklaşık 20 milyon km hızla gidiyor demektir.
YanıtlaSilkaynağın nedir güzel kardeşim ?
SilAdem Akbaş Şakanın sırası değil ;)
Silİnanmıyorsan git ölç.
SilNecat Taşdelen der ki:
SilMerhaba Adsız,30 eylül 2016 00:35
Bu adsız mesajlarda kim neyi,kimi kastediyor anlaşılmıyor."İnanmıyorsan git ölç" mesajında,ne ölçülecek açıklanmamış.Gezegen-Güneş arası mesafe olsa gerek.Gezegen-gezegen arası mesafe başka bir mesele.Onda Cosinüs formülü denen bir hesap usulü var.Gelelim gezegen-güneş arası (r) mesafesinin hesabına.Kepler teorisine göre bu mesafe ilelebet sabittir.Sarmal teorisine göre bu mesafe zamana bağlı olarak değişkendir.(r=-4*t^2+4*t*T-4*T^2/6).Burada (r=güneş gezegen arası mesafe;t=gerçek zaman,tarih değil;T=gezegenin ömrü) oluyor.Zamanımızda (t=4600000000) değerinde.Kepler teorisine göre zaman ne olursa olsun r=sabittir.Parabolik vorteks sarmal teorisinde r=değişkendir.Değişkenlik öyle küçük zaman aralıklarında farkedilmeyecek kadar azdır.Dolayısıyla mesafe değişmiyor zannedilir.Sarmal teorisi bana ait bir teoridir.Bu hususta "necattasdelen@gmail.com" mail adresinden teferruat alınabilir.
Hiçbir şey anlamadım
SilZaman ve araç hızı görecelidir...
SilBen bir keresinde 15-16 km yolu bisikletle bir saatte katteddim birde hızlı pedal çevirdiydim...normalde hiç hız yapmadan 20-30 dakikada kattediğim yolu...
ORDAKÎ milyon kilometre hesaplarının hepsi teoridir..uzay araçlarının yolculuğu atmosfer dışında spiral şeklindedirki oda yirmi otuz kilometrelik yol için bir kaç kez kez dünyanın etrafını dolaşmak manasına gelebilir..fakat öylede olsa zaman hız ve mekan uzay boşluğunda farklı olabilir...kısaca 1000 kilometrelik yolu saate 500 km hızla giderken normalde iki saatte katedebileceğine 200 saätte katedebilirsin ...tabiiki güneşin milyonlarca km uzaklıkta olduğu gibi bu benim yazdığımda sadece varsayımdan ibarettir........U.F.O. ların alemi farklı alemler..insanların alemi lerdir....
Bu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSil1.5 dizel megan aracimla istanbuldan yola ciksam saturn merkez mahallesine ne kadar zamanda gidebilirim ve kilometrede kac kuruş yakar aracim acaba? Bilgisi olanlar cevaplarsa sevinirim.
YanıtlaSilSEN COKTAN GITMISSIN HABERIN YOK:-)
SilKapak mükemmeldi
SilWayyyy geri zekalı meganla gidecekmiş daha ucuza gitmek için istersen LPG taktır
Silkapak :)))))
SilSen orada yasıyosun gitmissin deli edcen beni ama gitmişsin haberin yok :D S:DSA:dSA:DS:DsAD:SAD:
SilVenüsü ve Jüpiteri sabaha karşı net görüyorum fakat Mars neden gözükmüyor
YanıtlaSilO gezegenlere gore boyutu kucuk ve uzaklıkları farklı
Sil2015 yilinda nasıl gozuktugnu bilmiyorum ama suan parlak ve digerlerine gore biraz daha buyuk gozukuyor
SilArkadaşlar,
YanıtlaSilGezegenlerin,güneşe en yakın en uzak mesafeleri diye bir hesap Kepler'in eliptik yörüngeleri dolayısıyla ortaya atılmıştır.Aslında yörüngeler elips şeklinde olmadığı için,böyle en beri,en öte mesafeleri de yoktur.Kepler demiş ki,yörüngeler elips olsun.Sadece demiş,farz etmiş.Olsun demiş.İspat filan yok.İnsanlarda bu faraziyeyi kabul etmişler.Onun zamanında matematikten ziyade geometri kullanılıyormuş.Yörüngeler için konik kesitler uygundur denmiş. Keplerden 50 yıl sonra Newton gelmiş,geometri esas olmak üzere işin matematiğini araştırmış.PRINCIPIA isimli bir kitap yazmış.Bu kitabı hiç bir astronomun okumadığını garanti ederim.Kitap var mı var,ama okumak yok.Okunsa kitabın A.Motte tercvümesinin 290 nıncı sayfasında Newton yörüngelerin sarmal olabileceğinden bahseder.Lakin yörüngeler sarmal olamaz çünkü ucu açık yörüngelerde cisim gökte kaybolurdu der.Olsa olsa konik kesitlerden elips olabilir der.Çünkü ucu kapalıdır der.Ancak Newton da yanılmıştır.Çünkü sarmal yörüngelerin ucu açık değildir. Kapalıdır. 1311 yılında Şirazlı Kutbettin yörüngelerin cycloidal sarmal olduğunu bildiriyor.Daha ne Newton,ne de Kepler yokken adam yörüngelerin sarmal olduğunu söylemiş.Böyle bir yörünge de en beri,en öte hesabı olmaz.Ben bu yörüngelerin hesabını yaptım ve Kutbettin'in yörüngelerinin cardioidal sarmal olduğunu gördüm.Yani kapalı uclu bir yörünge.Kapanması milyarlarca sene alıyor. Dolayısıyla bir daire düşünün önceleri bir tepe noktasına doğru açılarak genişliyor,sonra kapanıyor.Yani elips yok.Keplerin eliptik yörüngeleri,yörünge hızı çarpı güneşe olan mesafe,yani r*Vp=sabit kalmayı dolayısıyla en beri,en öte mesafeleri,değişen hızları gerektiriyor.Bu durum yörünge üzerinde ivme var demektir. Olsaydı,insan bedeni bu ivmeyi,bu zelzeleyi,bu metrodaki dur-kalk gibi sarsılmayı hissederdi.Hisseden varsa parmak kaldırsın.
Bu yeni yörüngeler hesabını merak edenler benimle mail yoluyla irtibata geçebilir.Çünkü burada gösterilemeyecek,yapılamıyacak çizimler var.Adresim: necattasdelen@gmail.com
Öncelikle emeğine saygılarımı sunarım. Ancak geldiğimiz çağda cm bazında hesaplamalar yapılıyor. Yörüngeleri nasıl bir yol izlediğinin yanlış biliniyor olması imkansız.
SilBu yorum iptal edildi demek ne demek
YanıtlaSilCebrail as ile ilgili bir hikaye var.. 7 kat semadan dunyaya hangi nedenlerle hizlica gelerek son anda yetistigini anlatiyor.. bu sureler 1 veya 2 sn hikayeye gore.. isik hizi ile geldigini dusunucek olursak jupiter civarinda yedi kat semanin ldugu sonucuna vatabilir miyiz?
YanıtlaSilışık hızı zaman ve mekan ALLAHIN kainatta yaratıılmışar ıçın biçtiği ölçüdür Cebrail aleyhisselamın ışık hızıyla dünyaya indiği kanaatı yanlıştır. ALLAHın katında hızın bi ölçüsü olamaz işık hızını geçilemez oluşu yaratılmışlar içindir.
SilSayın Unknown,Gökcisimlerinin güneşe olan mesafesi her an değişir. Kepler'e göre değişmez.Ben değişir olduğunu belirtmek istemiştim. İşin Cebrail aleyhisselamla ,hikayelerle ilgisi yok.Hem sonra Din kitaplarını ilim kitaplarıyla karıştırmamak lazım.Yoksa çok dertli konulara girilir,ki çözümünü Muhammet aleyhisselam, veda hutbesinde,Maide suresinin 5 nci ayetinde belirtmiiştir:Size müslümanlığı yakıştırdım.Darlanırsanız aklınıza güvenin demiştir.Öyle masallarla,hikayelerle,Allahın Azameti küçültülmemelidir.Sakat ifadeler Allaha atfedilerek,Kuran çaptan düşürülmemelidir.Kuran Hz.Osman zamanında derlenmiştir.Hafızların aklında kalan ifadelerle tertip edilmiştir.Hafızların yanlış ifadeleri kurana geçmişse,ayıklamak için maide suresini tatbik edin.
YanıtlaSilKendi kendinizin peygamberi olun,demek istiyor o Maide suresi.
Hocam 1. si ben bu kaynaklarını çok merak ettim. Yazdığın yazının %90 ı yanlış. Allah korusun dinden sapmayasın. Yazarken anlatmak istediğini ifade edememiş olabilirsin belki de... (Yoksa çok dertli konulara girilir,ki çözümünü Muhammet aleyhisselam, veda hutbesinde,Maide suresinin 5 nci ayetinde belirtmiiştir) cümlesinde hani yanlış anlama belki anlatmak istediğin baikaadır ama ayetler Allah'ın sözleridir, Peygamberimizinkine Hadis-i Şerif denir. Bir diğeri (Darlanırsanız aklınıza) güvenin cümlesinin kaynağını eğer yazımı okuyabilirsen yollayabilirmisin..
SilÖmer Alp Beyim,
SilMüphem cümleleriniz dolayısıyla %90 yanlış olan yazımla neyi kastettiğinizi tahmin edemiyorum.%90 yanlışlık Kepler Kanunlarını yorumlamamda mı,yoksa burada tartışılmasının hiç de yeri olmayan din mevzuunda mı.Gerçi ben din alimi değilim,fizik alimi,astronom da değilim.Sıkı matematikçiyim.Ancak aklımda kaldığı kadarıyla Maide suresinde,ki galiba veda hutbesi sırasında inmiştir,Allah ,size islamı seçtim,zorda kalmadıkça hınzır eti yemeyin demiştir.Bu akılcı cümleyi Allah söylemiştir,veya Hz Muhammed söylemiştir,veyahut akıllı bir Müslüman söylemiştir fark etmez.Ben elhamdülillah Müslümanım ama galiba senin dininden değilim.Çünkü,Zülkarneyn olayını Kurana göre ele alırsak,adam güneşin battığı yere kadar gitmiş ve onu kara bir balçığa saplanırken görmüş.Hiç Allah kullarına sakat bilgi verir mi? Bu eski bir arap gök bilim hurafesidir ve Kurana kasten sokuşturulmuştur. Malum Kuran Hz.Osman zamanında hafızların ezberinde kalanlarla tertip edilmiştir.Cahil bir hafızın bu hurafeyi Osmana iletmediği ne malum.İşte darlandık aklını kullan demem gerekiyor.Sene 12 aydır diyen ayet var.Yanlış.Sene önümüzdeki 631 596 001 sene boyunca 12,368 ay olacaktır.Kuran bunun hesabını verecek değil.O bir iman kitabı.Ama işte darlandın,aklını kullan,hesabını yap ve sene kaç aydır bul.Kadir gecesi mühim bir gece.Maalesef dünyanın tepsi gibi olduğunu anlatan bir sure.Gece gelince tüm dünyaya gelir.Gündüz olunca tüm dünyaya gündüz olur anlamı çıkar.O gece sabaha kadar selamettit.Türkiye gecede ise selamettedir.Arjantin selamette değildir.Hiç Allah kullarının bazılarını selamete,bazılarını felakete götüren bir zamanı yaratır mı?Arjantin Türkiye gecesini kaçırdığı için felakete maruz mu kalacaktır? Bakın bu konuda suudi kafir müftüsü ne buyuruyor.Kim ki dünya top gibi yuvarlaktır derse,dönüyor derse dinden çıkmıştır.Öldürülmesi gerekir,malı hazineye kalır.Buyrun bu islami anlayışı müdafaa edin,islamdan çıkın.Burada darlandığın için aklını kullanmalısın. Dünya dönüyor deyince dağların denizlere karışacağını,kıblenin yerinin kaybolacağını,namaz kılmanın mümkün olamayacağını anlatan din,islam dini olamaz.Ben de öyle sakat Müslümanlardan olamam.Aklımı kullanır darlığı aşarım.necattasdelen@gmail.com
Sayın Ömer Alp Beyim,
SilSiz din konusuna meraklı gibi görünüyorsunuz.Gerçi bu bilgileri burada dile getirmek doğru değil.Burası uzay -bilim sitesi.Ancak illa burada dincilik de yapacağım derseniz,yapmayın derim.Bakın mesela ben size yazdıklarımı internetten hemen araştırdım.Şunu buldum:Maide suresi ayet3/5:Elmalılı Hamdi'nin yorumu
Size şunlar haram kılındı: Ölü, kan, domuz eti, Allah´tan başkası adına kesilen, boğulmuş, vurulmuş, yuvarlanmış, süsülmüş, yırtıcı hayvanlar tarafından yenmiş olup da henüz canlı iken kesmedikleriniz, dikili taşlar üzerinde boğazlananlar ve zararla kısmet paylaşmanız. Bunlar, birer yoldan çıkıştır. Bugün kafirler dininizi söndürebilmekten ümitlerini kestiler; onlardan korkmayın, yalnız benden korkun! İşte bugün dininizi kemale erdirdim, üzerinizdeki nimetimi tamamladım ve size din olarak müslümanlığa razı oldum. Her kim aşırı açlık durumunda çaresiz kalır da günaha eğilim maksadı olmaksızın, onlardan yemek zorunda olursa, elbette Allah, bağışlayandır, merhamet sahibidir.Şimdi bu anlatılanların uzay-bilimle ilgisi olmadığı açıktır.Ben size göre elhamdülillah Müslüman bir papazmıyım yoksa?Türkçe ezan okumuş bir eski adamım,matematikçiyim.Hadis nedir,kuran nedir bilirim.Kuranın elden geçirilmesi gerektiğine inanıyorum.
Sayın Necat Taşdelen,
Silyaklaşık 1 buçuk 2 saattir yorumlarınızı okuyorum belli başlı konularda taktir edilecek çabanız ve azminizi anlayabiliyorum.
Bilgi vermek bilgiyi dağıtma hevesinizede alkışlıyorum tabi ki din ile bilimi aynı tarafta tutmayıp, aynı şekilde karıştırmamak gerekir fakat şunu da unutmayalım ; hicr suresi 9. ayetinde İnnâ nahnu nezzelnâz zikre ve innâ lehu le hâfizûn(hâfizûne)buyrulmuştur mealinde ise Muhakkak ki zikri (Kur'ân-ı Kerim’i), Biz indirdik. O'nun koruyucuları (da) mutlaka Biziz buyrulur. Yani hafızların akıllarında kalanlardı şunlardı bunlardı olaylarından ziyade kur'an-ı kerimin doğrudan koruyucusu Cenab-ı Hak'tır. Tasavvufta din'in büyük çoğunluğu kalpten yapılan yani niyetleriniz önemlidir fakat amellerinizinde niyetlerinizle uyuşması gerekmektedir. Hadis-i Şerifte peygamber efendimiz (s.a.v.) günümüz teknolojisini anlatan hadislerde mevcuttur okumanızı tavsiye ederim. Ayrıca kur'an kul yapısı olamayıp ilahi bir kudretin kanunları (farzları)'dır. Elden geçirilmesi mümkün olmayıp en ufak bir noktalama işareti değişikliği bile farklı anlamlar taşıyabilme riskini gösterir ve bunu incilde zeburda tevratta olduğu gibi insanların kendi lehine çevirebilme riskide göz ardı edilemez. Cenab-ı Hak Kur'an-ı Kerimi o günün şartlarına göre değil kıyametin kopacağı güne kadar hazırlayıp muazzam bir rehber bizlere sunmuştur.
Türkçe kur'an ve Türkçe ezan gibi kavramlar söz konusu değildir. Çünkü arapça çok zengin bir dildir hala günümüzde dahi bazı kelimelerin anlamları türkçede malesef bulunamaktadır. Arapça kalması en doğrusu olacaktır ki biz rehber olarak Kur'an-ı Kerimi edinmeliyiz, anlayamadığımız noktalarda hadislere bakmalayız hala gene bişey bulamıyorsak anlayamıyorsan dini büyüklere alimlere yönelmeliyiz hala birşey bulamıyorsak ne aradığımızın farkında değilizdir o zamanda vicdanımıza yönelmeliyiz. Unutmayın ki " Vicdan, Allah'ın konuştuğu yerdir. Yalan söylemez.".
Saygılarımla..
Yani anlamadan hurafelerle devam edelim diyorsunuz... Bu düşünceler nedeniyle hala bir adım öteye gidemedi Müslümanlar, ama yakalarından düşmedi bu çıkarcı düşünceler bir türlü..
SilYani anlamadan hurafelerle devam edelim diyorsunuz... Bu düşünceler nedeniyle hala bir adım öteye gidemedi Müslümanlar, ama yakalarından düşmedi bu çıkarcı düşünceler bir türlü..
SilNecat Taşdelen dedi ki
SilSayın Teknoloji sayfası,16 Eylül 2016 11.12
Ben Müslümanım ama galiba sizin dininizden değilim. Burası da dini konuların görüşüleceği bir yer değil.
Sayın Unknown 19 Eylül 2016 10 .32
İslama sokuşturulmuş arap hurafeleri beni ilgilendirmiyor.Zulkarneynin güneşin battığı yere kadar gittiği ve onu kara bir balçık içine girerken gördüğü hikayesi,Allahın kullarını sakata sürüklemesi değildir.Arap cahiliye döneminin astronomi bilgisinin Kurana sokuşturulmasıdır.Hiç Allah böyle sakatlıkları ayet diye kuranda olsun istermi.Hiç kullarını yanıltmak ister mi.İpe sapa gelmeyen bilgileri,hurafeleri,Kurana sokar mı.Düşünün bakın Kadir suresinde maalesef dünyanın tepsi gibi düz olduğu anlatılıyor.Bence o sure de cahil ,hurafeci araplar tarafından tahrif edilmiştir.Bugün bile Suudinin gavur müftüsü "kim dünya dönüyor derse,dinden çıkmıştır.Katli vaciptir.Malı hazineye yazılır" diye fetva veriyor.Dönya dönseydi,dağlar alt üst olur,kıblenin yeri şaşar,namaz kılamazdık diyor.Ben buna islami kisve altında gavurluk derim.
Necat Taşdelen dedi ki
SilBu sitenin mesaj tarihleri karışık. Admini düzeltme gayreti göstermiyor
Merhabalar.. Sitenin mesaj tarihlerinde herhangi bir karışıklık yoktur. Eğer yeni bir mesaj gönderirseniz en altta, daha önce gönderilen bir mesaja cevap yazarsanız o mesajın altında çıkar. Bizim bu konuda herhangi bir müdahalemiz söz konusu değildir.
SilSaygılar, sevgiler..
Site Yönetimi
adamım akledin demişsinde biraz sende akletsen keşke çok iyi araştırmıssın ama eksik sanki öncelikle şunu belirtmem sana bilimi araştırıken dini kenara koy demiyor sana sana allah bu birincisi ikinsi allah ilk ayetinde oku der okudan ne anlıyorsun bilemiyorum ama benim anladığım kitap oku kuran oku değil kendini oku kainatı oku yaratılmışları oku o zaman dostum bilim de allahın bir ayetı olmuyormu ve ki “Kesin olarak bilesiniz ki bu zikri (vahyi, Kuran'ı) kuşkusuz biz indirdik ve onu mutlaka koruyan da yine biziz.” (Hicr, 15/9) ... Yani Allah Teâlâ, bununla Kur'ân'ın fazlalık veya noksanlıkla bozma ve değiştirmeden korumasını üzerine almış ve korunarak kalmasını anlatmıştır. sen o zaman bu ayeti inkar ediyorsun ha dersenki hadislerde kutubi sittde bir arştırma yapılsın tmm diycem kaldıkı cahil araplar demişşsin unutma dostum peygamberler cahilliğin sapıklığın olduğu yerlere gönderilmiştir hidayete ermeleri amacı ile inanmış kavme peygamber gelmez zaten diğer konu allah senin kültüründe yahut ingilizin kültüründe hitab etmemz o kavmin anlayacağı dilde hitap etmiş onların yaşayışını baz alınarak yoksa nasıl anlamalarını bekliyoruz tarihsel bakamıyor kendi pencerenden bakıyorsun olaya iki dakkada bunların cevabını bulabilirsin nette fakat cevap bulma dostum ciddi bir araştır süzgecinden iyi geçir doğru kaynaklara bak bu arada netten bulduğun bir kaç sapık islam alimi diye kişileri ölçü alma madem matçısın bak bunlarda var 805-Cabir Bin Hayyan : ( 721 – 805 ) Atom bombası fikrinin ilk mucidi ve kimyanın babası sayılır. Maddenin en Küçük parçası atomun parçalana bileciğini bundan 1200 sene önce söylemiştir. Avrupanın henüz sıfırdan haberi olmadığı bir dönemde Cebir kitabı yazan ve ''Sıfırı '' bulan müslüman bilim adamı Harezmi daha bunu gibi çok matematikçisin diye bunlar yayar sana :))
SilNecat hocam bilginize saygiliyim ancak her gercegin de bir hikayesi vardir.. sizinde cocukluk hikayeleriniz var.. gecmisinizin bir baskasi tarafindan uydurma hikayeler olarak tanimlanmasi gercekci bir yaklasim olmaz.. dini hikayelerin de gerceklk payi olabilir.. yerinizde olsam bahsettigim hikayenin gerceklik payini arastirirdim.. meslegim uzay bilimleri ile ilgili degil.. siz sanirim ilgilisiniz.. arastirip yayinlayin derim
YanıtlaSilSayın Kurt Kib birader,
YanıtlaSilIşık hızı diye bir ölçme mesafesi var.Bu hızı ölçmüşler,Galiba 300 000 km/sn bulmuşlar.Yaptığınız hesapla yedi kat gök'ün Jüpiter mesafesinde olduğunu anlatan hikaye,masal olsa gerek.Kuranda böyle bir kayıt olduğunu hiç okumadım.Hem alemin büyüklüğü böyle sınırlı hesaplarla açıklanamaz. Allahı çaptan düşürür.Maddiyatçılık yaptırır.
syn nejat taşdelen
Silsize hikaye konusunda kesinlikle katılıyorum islam dini hikaye dini değildir fakat “Allah O yüce Yaratıcıdır ki yedi kat göğü ve yerden de onların benzerini yaratmıştır. Allah’ın emri ve hükmü bunlar arasında inip durur ki, Allah’ın her şeye kadir olduğunu ve Allah’ın her şeyi ilmiyle ihata ettiğini/kuşattığını (O’nun ilmi ve kudreti dışında hiçbir şey olmayacağını) siz de bilesiniz.”(Talak, 66/12) ama bu yedi gök neyi ifade eder bilemiyoruz fakat zamanda göreceli değilmidir zaman yaratılmış için değilmidir o yüzden bu hikayeler allahın azametini küçültür
Arastirmanin kucugu buyugu olmaz. Kimse de capindan bisey kaybetmez. Bilim basit buluslar ile insa edilmistir. Siz buyuk sorular ve cevaplar pesinde iken nobeli burnunun ucunu gorenler almakta. Birader.. bildigin gibi yap.
YanıtlaSilFace te ki kır saçlı zat iseniz eger.. kusuruma bakmayın.. birader derken gercekten kardes manasinda dediginizi dusunuyorum simdi.. ustelik 7 kat gok ile ilgili bir paylasim da yapmissiniz.. neyse ben yine ayni fikirdeyim lakin saygi da kusurum oldu ise affola.
YanıtlaSilFace te ki kır saçlı zat iseniz eger.. kusuruma bakmayın.. birader derken gercekten kardes manasinda dediginizi dusunuyorum simdi.. ustelik 7 kat gok ile ilgili bir paylasim da yapmissiniz.. neyse ben yine ayni fikirdeyim lakin saygi da kusurum oldu ise affola.
YanıtlaSilSayın Kurt Kib Birader,
YanıtlaSilSaçımda hiç kara kalmadı.Tamamen akardım.Ben daha ilk okulu yeni bitirdiğimde,Ortaköy Cavitağa mahalle camisinde Türkçe ezan okumuştum.Oğlum hacı.Ama bende iş yok.Papaz okulunda tahsil gördüm.Dini duygularım ilmi duygularımın önüne geçemedi.Bu 7 kat gök şüphesiz kuranda geçiyorki söylediniz.Şimdi ışık hızı saniyede 300 000 km hesabıyla 2 saniyede(yani sizin zannınıza göre) 7 kat gökün dünyadan uzaklığı 600 000 km oluyor.Allahın yarattığı alem bu kadar küçük mü demek istediniz.Siz alemin sınırı olarak Jüpiter gezegenini mi hesaplıyorsunuz.Bak işte bu olmadı.Böyle hesaplarla Allahın varlığı,büyüklüğü ispat edilemez.Ancak Kurana sokuşturulmuş ifadeler varsa,o ifadeler Allahı kullarının gönlünde çaptan düşürür.Bunu önlemek için Hz.Muhammet'e veda hutbesinde inen Maide suresinin 5 nci ayetini rehber olarak kullanmak gerek.Mealen der ki,"size islamı beğendim.Başkaca yol göstericiniz gelmeyecek,siz kendi kendinizin peygamberi olmalısınız"
"neyse ben yine ayni fikirdeyim lakin saygi da kusurum oldu ise affola" demişsiniz.Estağfirullah.Herhangi bir saygısızlık söz konusu değil.Ancak"ben yine ayni fikirdeyim" derken fikrinizdeki aynılık ne demek anlayamadım.Eğer dini konulara girmek niyetindeyseniz,velev ki sakat fikirleri bile tartışsak,Allahın rizasını kazanırız felsefesidindeyim.
Maide suresi 5. ayet.
Sil"Bu gün size temiz ve hoş şeyler helâl kılındı. Kendilerine kitap verilenlerin yiyecekleri size helâl, sizin yiyecekleriniz de onlara helâldir. Mü’min kadınlardan iffetli olanlarla, daha önce kendilerine kitap verilenlerden olan iffetli kadınlar da, mehirlerini vermeniz kaydıyla; evlenmek, zina etmemek ve gizli dost tutmamak üzere size helâldir. Her kim de inanılması gerekenleri inkâr ederse, bütün işlediği boşa gider. Ahirette de o, ziyana uğrayanlardandır."
Gezegenlerin güneşe olan mesafeleri ile Maide suresinin ilgisi ne? Dindarcılık oynayacaksak,ben dindar değilim.Başkasıyla oynamalısınız,ama bu bilim sitesinde değil.İmam hatip sitelerine yazmalısınız.Hem sonra adı sanı bilinmeyen kişilerle yazışma olmuyor.Adınız yok mu?Notunuzu kime gönderdiğiniz de belli değil.Kim kime ne gönderdi bilinmeli.
SilAdamlar kafayi islamla bozmus hep gericilik hep gericilik..gordugunuz gibi ilim ve bilimle ugrasanlari cekemiyorlar ben olsam bunlara cvp bile vermem.
SilAdamlar kafayi islamla bozmus hep gericilik hep gericilik..gordugunuz gibi ilim ve bilimle ugrasanlari cekemiyorlar ben olsam bunlara cvp bile vermem.
Sil
SilNecat Taşdelen der ki:
Askin Bey,
Cevap yazarak,anlamalarını umarak hem ilmi,hem dini konuda sevaba girmiş olursunuz.Mesela ben Müslümanım ama yobaz fikirlilerin dininden değilim.O yobazlar kabahatlarına Allahı ortak ederler.Dünya dönmez derler,tepsi gibi düzdür derler,Zülkarneyn Güneşin battığı yere kadar gidip onun kara bir balçığa daldığını gördü diyen ayete Allah lafı derler.Hiç Allah yalancılıkla,sahtecilikle,cahillikle şereflendirilir mi.Kendi saygısızlık ve şerefsizliklerini Allah'a yüklemek günahların şahıdır.Onlara böyle yapmayın demek,cevap vermek,sevaptır.Sizde vermelisiniz.
Delinin biri kuyuya taş atar 40 akıllı çıkaraz , 2 sn de indi cebrail diyor ışık hızı en yüksek hız diyip ordan hesap yapıyor , diğerleride bunu ciddiye alıp cevap veriyor ( benim yaptığım gibi ) , en azından bilgili insanlarında ülkemde bişeylerle uğraştığını farkettim teşekkür ederim.
SilSayın Kurt Kib birader,
YanıtlaSilBenim 2009 dan beri yaptığım uzay yörüngeleri konusunda bir araştırmam var.Şu günlerde pes etmek üzere son gayretlerimi gösteriyorum. İlgilenirseniz benimle mail üzerinden "necattasdelen@gmail" adresiyle irtibat kurabilirsiniz.Keşke araştırma yazılarım bu dar çerçeveye sığabilseydi de herkese derdimi anlatmak mümkün olsaydı.
Arastirmanin kucugu buyugu olmaz. Kimse de capindan bisey kaybetmez. Bilim basit buluslar ile insa edilmistir. Siz buyuk sorular ve cevaplar pesinde iken nobeli burnunun ucunu gorenler almakta. Birader.. bildigin gibi yap.
YanıtlaSilMerhaba Kurt bey,
YanıtlaSil"Birader.. bildigin gibi yap." derken ne dediğinizi anlayamadım.Neyi biliyorum ki?
Bu mesaj daha once atilmisti.. hani su affola dedigim meaajdan once.. karisiklik var meaaj siralamasinda 😊
SilGulucuk atiyorum soru isareti gidiyor.. sorry
SilGulucuk atiyorum soru isareti gidiyor.. sorry
Sil2016.01.20 tarihinde "Unknown" isimli yorumcudan (kaynağın nedir güzel kardeşim ?) şeklinde bir yorum geldi.Bir şey anladım diyemem. Neyin kaynağı denmek isteniyor?Ancak tahminde bulunup bir görüş yazmam mümkün.Uzay yörüngeleri elips değildir demiştim. Muhtemelen bu deyişimin kaynağı nedir denmek istendi. Newton'un evrensel çekim kuvveti radyaldır, yanlamasına bir çekim bileşeni, yoktur demekten Fp=m*dVp/dt=0 yazılınca gök cisminin dolanım hızı Vp=ilelebet sabit bulunur.Bununla da enerji sakınımının diferansiyel denklemi çözülünce [r=-4*t^2+4*t*T-4*T^2/6] olan uzayda hareket denklemi bulunur.Bu elips değildir,Polarda bir sarmal,Kartezyende bir paraboldur.Tıpkı eğik atışlar denklemi gibidir.Böyle matematik ve fizik karışımı yazılar burada yayınlanınca okuyucuyu bunaltır.İyisi detayları mail ile sormaktır.Tam 6-7 yıllık anlatılacak var. necattasdelen@gmail.com.Unknown değil.Known yani.
YanıtlaSilSayın Mali Ylmz 21 Ocak 2016 23:15 demiş ki
YanıtlaSilO gezegenlere göre boyutu kucuk ve uzaklıkları farklı
Girilen yorumlarda kimin yorumuna yorum yapıldığı kişi adıyle belirtilirse doğru olur.Yokdsa her yorumu kendine alınmak kusuru doğuyor.Tıpkı bu benim yaptığım gibi bir kusur.
Kıymetli arkadaşlar,
YanıtlaSilSizlere 1311 yılında Şirazlı Kutbettin'in gök cisimlerinin sarmal yörüngeler olduğunu anlatan teorisini Newton kanunlarıyla anlatmak isterdim.İnanılmaz yenilikler var. Ancak bu sitede grafik çizmek,göndermek imkanı yok. Anlatabilmem için benim mail adresimle irtibatta olmak gerekiyor.Tabii sitenin yayın haklarını da ihmal etmemek lazım.Anlatacağım sarmal yörüngeler teorisinin 7 yıllık bir geçmişi var.Uzun hikaye.Aslında siz google dan Şirazlı Kutbettinin teorisine erişebilirsiniz.Benim katkım işin matematiğidir.Newton bile Şirazlı kutbettini bilmesi gerektiği halde,anlayamamış.Kepler hiç anlayamamış.Bakın bunca karışık hesaplar bu sitede izah edilemez.Sadece meraklısına anlatmak doğrudur.Dolayısıyla merak eden olursa benimle mail yoluyla irtibata geçmeli ve siteye de bilgi vermeli.Adresim "necattasdelen@gmail.com" dur.Biliyor musunuz,Osmanlının astronomi bilgelerinden Takiyuddinin İstanbul Tophane sırtlarındaki zamanın en modern rasathanesi,kadı fetvasıyla,böyle bir borudan göklere bakarak meleklerin bacaklarını seyretmek istiyorlar.Bu iş günahtır.Rasathaneyi yıkınız denmiştir.Astronom Takiyyuddin,kurtardığı eşyalarıyla Fakrü zaruret içinde sığındığı gecekondusunda vefat etmiştir,Üzülmeli değil miyiz.
https://www.youtube.com/results?search_query=d%C3%BCnya+d%C3%BCz+diyen+adam şu videodaki adam dünyanın tepsi gibi düz olduğunu iddia ediyor. hatta NASA yalancı imiş. uzaya hiç çıkan olmamış. bazı teknik liseliler de bu adam destek veriyor. çoğuyla üç ay boyunca tartıştım, tırlattım. en son işte dedim ki bize göre en batıdaki alaska ile en doğuda yer alan rusyanın en doğusu bering boğazında birleşiyor. ve aralarında sadece 92 km var. bering boğazı alaska ile rusyanın doğusunu birleştiriyor. dedim bana verilen almanyada türk döneri satılıyor cevabı ile tırlattım. ve pes ettim. siz bu adamı ve ona destek verenleri ikna edebilir misiniz?
SilGeçmişler olsun muhterem.Dünyanın düz olduğu,Türkiyede geceyken Amerikada da gece olması gerektiğini anlatan haberlerim var.Kadir suresi var.Kadir gecesi nedir bilir misin diyor.O gece bütün emirler dünyaya iner diyor.Gündüz olan yere inmez anlamında diyor.Türkiyede gece ise Türkiyeye iner,Amerikada gündüz olacağı için Amerikaya inmez anlamı çıkıyor.Dünyanın düz olduğunu ima eder.Kur'an da Zulkarneyn hadisesi anlatılırken,denir ki,Zulkarneyn güneşin battığı yere kadar gitti (demekki gitmiş)ve onu bir çamur bataklığına girerken gördü.Suudi bir yamyam müftü,kim ki dünya yuvarlaktır der,boynu vurulur diyor.Sıkıysa ben müslümanım ve de dünya yuvarlaktır de bakalım.Hiç Allah kullarını yanlış bilgilerle donatır mı.Kuranda geçen, zamanımıza göre sakat deyimler bence Allah kelamı değil,Hz Osman zamanında Kuran derlenirken,bazı cahil Arapların kurana sokuşturduğu kişisel sözleridir.Bütün bunlardan,bu sakatlıklardan sıyrılmak için Maide suresini anlatımında bir müslüman olmak kafi.Sure diyor ki,artık size peygamber gelmeyecek,siz kendi aklınızla doğru yolu bulacaksınız,size islamı yakıştırdım.Aklınız var,diyor.(Veda hutbesi).Bırakın o cahilleri,kendi kusurlarını Allah'a yükleyerek cehennemlik olsunlar.Siz islam kalın.Allahı suçlayan o cahillerle uğraşmaya değmez.Onlara Newton kanunlarını da anlatman mümkün değildir.Göğe doğru atılan bir taşın bir parabol çizerek dünyaya düştüğünden bahsedemezsin.Parabol de ne demek ki deyiverir.Şaşırırsın.
YanıtlaSilBu bir yorum değil.Yeni bir başlığın araştırılmasını istiyorum.Şöyle ki Keplerin uzay fiziğine göre 2016 senesinin mayıs 22 sinde mars ile dünya hizaya gelecekmiş.Oysa Kepler yasaları sakattır diyen sarmal teorisine göre hizaya gelme 2016 mayıs 27 sinde oluyor. Şurda 1 ay kadar bir zaman kaldı.Hizaya gelme 22 mayısta mı yoksa 27 mayısta mı olacak.Konuyla ilgilenebilecek arkadaşların rasathanelerden alacakları bilgileri,yahut gazetelerden öğrenecekleri bilgileri bu siteye girmelerini rica edeceğim.Bilgiyi veren kaynağın doğruları yazdığından da emin olmak gerekiyor. Ezberden yazılanlar değil.Ezberden yazılanlar Kepler yasalarıdır.Hiç bir ispatı yoktur.Keplerin arzusu üzerine var sayılmışlardır.Ben birkaç rasathaneye sordum cevap bile vermediler.Haram maaş alıyor sayılırlar.
YanıtlaSilBurda bile din ile ilgili konular görmek zorunda kalıyoruz. Bir şeyi keyifle okuyup öğrenemeyecek miyiz. İlimi tartışacağımıza illa dini tartışıyoruz. Her ilime Allah ile ilgili cümleler katıp tekrar kuran'ı ispatlama çabasındasınız. Kardeş ba na ne. Senin dininden. Kitabından. Neyseki kitabı okuyan biri çıkmış da aynı dilden kitaptan ağzının payını vermiş yoksa bilgilerine rağmen bilgisiz gösterilme çabasında bayrak açılmış. Şuraya bakınca tek yorumum var 'merhaba din' çünkü her bilim konusunun altında müslümanların kendi kitabını ispatlama çabasını görüyorum. Mecburmuşum gibi! Bıktık bıktık. Böyle her yayınlanmış bilgide, bilgiyi okumadan videoysa izlemeden , altındaki yorumlara bakın. İnancın insanları ne kadar ezik ve sınırlı hale getirdiğini görün.
YanıtlaSilAY'a çıkamayan NASA, MARS'a ne zaman gidebilir?
YanıtlaSilGÜNEŞ Yıldızı'nın etrafında döndürülen
küresel gezenlere uzaklıkları ortalama;
Güneş-Dünya ---> 150 000 000 km.(150 milyon)
Güneş-Mars ---> 228 000 000 km.(228 milyon)
DÜNYA ile Güneş etrafında döndürülen MARS gezeni arasındaki uzaklık ise en yakın konumda iken yaklaşık;
Dünya-Mars ---> 55 000 000 km. (55 milyon)
DünyA-Ay arası tahmini mesafe;
---> 384 000 km. (384 bin)
O halde; 1969 yılında apollo projesi ile Ay'a gittiğini iddia edenler,
1- NEDEN halen gelişmiş teknolojik uzay @raçları ile robot bile gönderemiyorlar.?
2- 384 bin km. uzaktaki Ay'a 48 yıldır gittiğini iddia ettiği yolculuğu geliştirip tekrarlayamayan NASA holywood film senaryosu yalanı mı izletti bize?
3- 2030 yıllarında planladığı 55 000 000 km. (55 milyon) uzaktaki MARS filmi gerçekleşebilir mi?
Necat der ki:
YanıtlaSilZannedersem Mars-Dünya arası mesafe 780 günde bir en yakın konumdan geçer.Sondan bir önceki hizaya gelme 08.04.2014 tarindeydi.Buna 780 gün ilave edilince 27.05.2016 tarihine varılır,Yaklaşık olarak en yakın mesafe Marsın yörünge yarıçapından,dünyanın yörünge yarıçapı çıkarılarak bulunur: 227939150-149597890=78 341 260 km.Bu mesafe sabit değildir.Aşağıdaki tabloya göre değişir Marsa bir roket gönderilecekse bu tarihler esas alınacktır.
tarih D-M arası mesafe
27.05.2016 78341342,73
16.07.2018 78341590,92
03.09.2020 78342004,58
23.10.2022 78342583,69
09.12.2024 78378197,96
28.01.2027 78374785,64
19.03.2029 78344304,52
08.05.2031 78343383,53
26.06.2033 78342627,98
15.08.2035 78342037,89
Bu excel tablosu ref 2015.01.08 B esas M-D hizalama hesabından çıkarılmıştır.Sayfa 5;Kolon T-X;satır 19/6205
Necat Taşdelen dedi ki:
YanıtlaSilDünya ile Mars arasındaki en kısa mesafeyi araştırırken,sondan bir önceki 08.04.2014 tarihli hizaya gelmeden sonra en kısa mesafenin 78341343 km den,10 yıl içinde 36938 km artarak,anormal bir sıçrama yapacağını hesapladım.Ancak sıçramanın sebebini yorumlayamıyorum.Bu hesabı Nasa'ya sormak gerekebilir.
Bu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilOğuzhan Bey,Yorumunuzu silmişsiniz.Kızınız Yasemin Hanıma ne yazacağımı bilemiyorum.Saygılarımla.necattasdelen@gmail.com
YanıtlaSilvenüsün dünyaya uzaklığının 41 milyon km olduğunu sanıyordum
YanıtlaSilBir zamanlar bir yabancı belgeselde gezegenlerin aynı düzlemde olmayan elips yörüngeleri sebebiyle güneşe yaklaşıp uzaklastiklari ve sıralamanın değiştiğini izledim. Sıralama değişir mi. Yoksa değişen uzaklık az midir
YanıtlaSilMevcut gök fiziği (Kepler Kanunları)dolayısıyla tüm dünya 400 seneden beri kandırılmaktadır: yörüngeler elipstir denilir. Yörüngelerde alanlar kanunu r*Vp=sabit geçerlidir denir.Kesinlikle sakat bir inanış telkinidir.Yörüngeler elips değildir.Parabolik bir vortex sarmaldır.Çekim yönüne dik issarmaldırtikamette,yanlamasına bir çekim kuvveti bileşeni yoktur.Buradan da alanlar kanunu yok,sadece Vp=sabit dolanma hızı var çıkarılır.Bu hız ifadesi enerji sakınım denklemine uygulanınca yörünge denklemi r=-4*t^2+4*t*T-4*T^2/6 olarak ispat ediliyor. Bu denklem elips değil,birsarmaldır.Ortaokulda,lisede okuduğumuz paraboldür.Üniversitede astronomi hocalarının elinde ,rezil
YanıtlaSiledilmiş bir kandırmaca aleti olmuştur.Bu konuyu ben tam 51 senedir inceliyor,araştırıyorum.Hiçbir Kepler fiziği hocasını ianadıramadım.İnanmaları yasaklanmıştır.Bilfarz periyod kanunu da sakattır.Dünya için sene her seferinde,her dolanımında 365 gün değildir.Otomatikman ışık yılı mesafe birimi de yanlıştır.Şimdi bu yanlışlara dayanarak soru sormak hatalıdır.Öncelikle bu yeni uzay sarmal teorisine akıl erdirmek gerekir,Teori bende kayıtlıdır. Şaşırtıcı uzay kanunları vardır.
Ben astral yolculuk yaptım uzaya
YanıtlaSilBiraz anlatırsan sevinirim
YanıtlaSilBu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
YanıtlaSilBilimsel gösterimleri nedir
YanıtlaSilbumblebee streaming
YanıtlaSilESSEL@@@@@
YanıtlaSilBen necat tasdelen kafirine sunu soylemek istiyorum.ben matamatikciyim diyor.sen matamatikci degil tuvalet bekcisi bile olamazsin.sana orumvek beyinli desem orumceklere hakaret olur.kurani inkar ettin yetmedi islami asagiladin yetmedi kadir duresini asagiladin yetmedi Allahi yalanvi konumuna dusurdun yetmedi bide ben sizin dininizden degilim deyip hskaret ettin.kus beyinli oncelikle kadir suresini bile anlamamissin bide matciyim diye hava atiyosin.kadir suresi sana dunya tepsi gibi demiyoki ,sapsal ogece melekler inerde iner diyor.turkiyede kadir gecesi konum itibari ile amerikadan bir gun once gelir yani ramazanin 27gecesi kadir gecesi ise turkiyede,amerikada ise 27gece bir gun sonra olur.yani amerikada kadir gecesi bir gun sonra kutlanir.sen bunu anlamiyacak kadar sapsalsin eee nefe olsa imansiz akil ne yapsin.
YanıtlaSilYani şuan şura bi gökbilimcisi yazsa söylese
YanıtlaSilDoğru olabilir
YanıtlaSilpuh defol lan
YanıtlaSilYour style is very unique compared to other people I’ve read stuff from. Thanks for posting when you have the opportunity, Guess I will just bookmark this page 온라인카지노
YanıtlaSilVery good article post. Really looking forward to read more. Really Cool. 토토
YanıtlaSilgood post, there are nulled themes here : nulled themes
YanıtlaSilhttp://www.uzaybilim.net/2011/11/gezegenlerin-gunese-ve-dunyaya.html
YanıtlaSilthank you for this post. creed 3 streaming
YanıtlaSilÇok para lazım marsa
YanıtlaSilAdana
YanıtlaSilElazığ
Kayseri
Şırnak
Antep
JİKİ
ağrı
YanıtlaSilvan
elazığ
adıyaman
bingöl
T76DCB
Bu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilamazing post. tc no üret
YanıtlaSil1ADF5
YanıtlaSilSilivri Boya Ustası
Yozgat Evden Eve Nakliyat
Tekirdağ Boya Ustası
Bayburt Evden Eve Nakliyat
Aksaray Evden Eve Nakliyat
25A80
YanıtlaSilYozgat Evden Eve Nakliyat
Silivri Parke Ustası
Eskişehir Evden Eve Nakliyat
Niğde Evden Eve Nakliyat
Karabük Evden Eve Nakliyat
F1B30
YanıtlaSilKars Lojistik
Bilecik Lojistik
Çerkezköy Korkuluk
Samsun Lojistik
Bybit Güvenilir mi
Ünye Koltuk Kaplama
Bilecik Parça Eşya Taşıma
Burdur Evden Eve Nakliyat
Erzincan Şehirler Arası Nakliyat
F7200
YanıtlaSilAksaray Evden Eve Nakliyat
boldenone for sale
Tokat Evden Eve Nakliyat
order testosterone propionat
dianabol methandienone
Kayseri Evden Eve Nakliyat
Bitlis Evden Eve Nakliyat
Kırşehir Evden Eve Nakliyat
Samsun Evden Eve Nakliyat
94EF4
YanıtlaSilÇanakkale Lojistik
Satoshi Coin Hangi Borsada
Batman Şehirler Arası Nakliyat
Bitcoin Nasıl Alınır
Antep Lojistik
Çorum Şehirler Arası Nakliyat
Tekirdağ Boya Ustası
Ağrı Şehirler Arası Nakliyat
Bitmex Güvenilir mi
4AA43
YanıtlaSilGümüşhane Lojistik
Giresun Parça Eşya Taşıma
Coin Nedir
Karapürçek Fayans Ustası
Edirne Şehirler Arası Nakliyat
Mercatox Güvenilir mi
Kastamonu Şehir İçi Nakliyat
Erzurum Şehir İçi Nakliyat
Antalya Şehir İçi Nakliyat
A048E
YanıtlaSilısparta Sesli Sohbet Odası
seslı sohbet sıtelerı
Amasya Canli Sohbet
canlı sohbet uygulamaları
Urfa Random Görüntülü Sohbet
siirt görüntülü sohbet uygulama
Ordu Canlı Sohbet Siteleri
yalova kızlarla canlı sohbet
karabük bedava görüntülü sohbet sitesi
DABDE
YanıtlaSilFacebook Beğeni Satın Al
Likee App Takipçi Satın Al
Parasız Görüntülü Sohbet
Dlive Takipçi Hilesi
Qlc Coin Hangi Borsada
Bitcoin Nasıl Üretilir
Youtube Abone Hilesi
Spotify Dinlenme Satın Al
Lunc Coin Hangi Borsada
80D9B
YanıtlaSilprobit
bybit
probit
binance referans kimliği
kucoin
bitexen
canlı sohbet uygulamaları
bingx
bitcoin hangi bankalarda var
Toyran oğlu,Cebrail yaratilmislardan degilmi, takyonlari araştır
YanıtlaSilBilgiler için teşekkürler.uygunsuz yorum yapanları takamyin. Onların cahilliği.çok biliyorlarsa kendileri bize söylesin bizde bilelim.
YanıtlaSilBCF11
YanıtlaSilsanal şhow
1E88F
YanıtlaSilücretli güvenilir show
458B6
YanıtlaSilcanlı ücretli show
00028
YanıtlaSilwhatsapp görüntülü şov
Çok zor
YanıtlaSiloha destan yazmışlar
YanıtlaSilVay Bee
YanıtlaSilJüpiter ile Uranüs arası santimetre kaç
YanıtlaSilTin' 246 milyar uzaklikta.
YanıtlaSilVenüs ile Neptün arasındaki fark????
YanıtlaSilDÜNYA ÖNCE SICAK BİR KÜTLE İMİŞ. SOĞUYUP ÖNCE TEK KARA KÜTLESİ OLMASI DİĞER GÜNEŞE DÜNYA DAN UZAK GEZEĞENİN DE ETKİSİ İLE OLUŞMASI OLASILIĞI BÜYÜK.
YanıtlaSilDÜNYA ya uzak gezegenin soğuyup kopan parçası da buzul olan dünya ya çarpıp ta kara oluşturabilir buzul DÜNYA ya. Belki de buzul dünya dan güneşe daha uzak olan gezegen den dünya kara parçasıyla birleşip ...
YanıtlaSilSon iki ile bu üçüncü benim şu anki düşüncem. orhanantalya126@googlemail.com ...
YanıtlaSilYipu
YanıtlaSilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilMerkür ile Neptünün arası uzaklık farkı kaçtır?
YanıtlaSilMerkürle Venüs arası uzaklık farkı cm cinsinden
YanıtlaSil7AD77E197E
YanıtlaSilvigrande
yapay kızlık zarı
viagra
degra
cobra vega
stag
lifta
vega
maxman
F283A52CB6
YanıtlaSilgörüntülü şov whatsapp numarası
delay
cialis
ücretli show
görüntülü şov
vega
bufalo çikolata
geciktirici
maxman
But the question remains: where should you buy Printed Bed sheets? If you’re looking for quality, affordability, and variety, Bedsheets Bazar should be your go-to destination.
YanıtlaSil